Hotel Napfény***
HU

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

1. A Szolgáltató adatai

Bankszámlaszám: OTP Bank Nyrt.: 11749015-21005488

2. Általános szabályok

2.1. Az Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Napfény Hotel Karos Kft. (8749 Zalakaros, Termál út 10. a továbbiakban: Szolgáltató) szerződést köt Vendégeivel a szálláshely és szolgáltatásai igénybevételére.

2.2. Szerződéskötésnek minősül a foglalás véglegesítése közvetlenül a szolgáltató felé, vagy egyéb szálláshely közvetítőkön keresztül történő foglalás.

2.3. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

2.4.  A szerződés megkötésével egyidejűleg a vendég tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és eltérő megállapodás hiányában ezt tekintik irányadónak.

3. Szerződő fél

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. 

3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (a továbbiakban: Felek).

3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles, de jogosult vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

4. A Szerződéses jogviszony

4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A vendég a kiküldött ajánlatot addig tudja elfogadni, amig van szabadon a kiajánlott szobatípusból. A szobákat nem áll módunkban tartani.

4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.

4.3. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, elérhetőségét, érkező fők létszámát, az érkezés és távozás pontos időpontját, a szobatípust, valamint a szolgáltatások pontos megnevezését. A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, tartalmazza továbbá a fizetési és lemondási feltételeket.

5. Szolgáltatások

5.1. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

    1. Szállodai alapszolgáltatás

A mindenkori szobaár magába foglalja a szállást standard vagy superior erkélyes szobában, a félpanziós ellátást, valamint a Wellness részleg használatát: beltéri medencék (úszómedence, wellness medence élményelemekkel, pezsgőfürdő, gyermekmedence), játszószoba; szauna-sziget (infra szauna, finn szauna, hideg vizes szauna zuhatag); színterápiás sószoba és sómokozó használatát, Kreatív Kuckó korlátlan használatát, fitneszterem használatát, korlátlan internetezési lehetőség/wi-fi, fürdőköpeny kölcsönzés lehetőséget; fizetős, sorompóval ellátott parkolási lehetőséget a szálloda saját belső parkolójában.

    1. Vendéglátás

A szálloda félpanziós ellátásként svédasztalos reggelit és svédasztalos vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség. A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az éttermi svédasztalos étkeztetést a’la cart-ra válthatja a vendég külön értesítése nélkül.  

    1. Wellness 
      A wellness-szolgáltatások a részleg házirendjében megfogalmazott és egyéb előírásainak betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.

5.5.Szabadidős tevékenység

A programajánlatokról, azok aktuális árairól a szálloda a szállás lefoglalásakor, illetve a Vendég ott tartózkodása alatt ad felvilágosítást. A programok a www.hotelnapfény.hu honlapon, illetve a szálloda egyes helyi tájékoztatóiban kerülnek feltüntetésre.

5.6. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

5.6.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out), kivéve ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi érkezést (Early check in), illetve a későbbi elutazást (Late check out) nem teszi Szerződő félnek lehetővé.  A korábbi érkezés illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori árlista tartalmazza.

5.6.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 20:00 óráig, joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől  - kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre -, és ezáltal a lemondási feltételekben meghatározott kötbérfizetési kötelezettség lép életbe. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka díját a Szolgáltató felé meg kell fizetnie.

5.6.3. A Szolgáltató általi írásban megküldött ajánlat elfogadásával, a foglalás véglegesítéséről szóló visszaigazolással, továbbá a helyszínen vagy előre online kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Hotel Napfény Általános Szerződési Feltételeit elfogadja, és köteles betartani. 

5.6.4. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szállodai szobákban elhelyezett szobamappákban. Emellett a szálloda recepciója 24 órán keresztül áll a vendégek rendelkezésére.

6. Árak

6.1. A Szolgáltató által működtetett szálloda szobaárai (Rack Rate) a szálloda recepcióján kerülnek kifüggesztésre. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (étterem, wellness) és a szobákban közzétéve állnak rendelkezésre.

6.2. A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni. 

6.3. A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális szállodai szobaárait, az aktuális akcióit, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett www.hotelnapfeny.hu weboldalon közzéteszi. A szálloda szolgáltatásait közvetítők útján is forgalmazza. Az akciók során alkalmazott árakból, egyéb tényezőkből következően a szolgáltatások ára azonos időben is eltérhet. Emiatt a vendég a szolgáltatóval szemben igényt nem érvényesíthet, rá az általa kötött szerződés szerinti árak vonatkoznak.

6.4. Áraink a foglaltság, azaz a szabad kapacitás és a tartózkodás időtartamának függvényében, valamint szobatípusainktól függően változhatnak. 

6.5. A Napfény Hotel Karos Kft. az árváltozás jogát fenntartja. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Ez nem vonatkozik az érvényben lévő árajánlatban szereplő és az írásban visszaigazolt árakra. 

6.6. A Napfény Hotel Karos Kft. által kiadott árak minden esetben tartalmazzák az érvényes, törvényben meghatározott ÁFA-t. A Napfény Hotel Karos Kft. a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre. A szállásdíjak nem tartalmazzák  az idegenforgalmi adót, amelyet a szolgáltatás helyszínén kell megfizetni. 

7. Megrendelés módosítása

Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, szobatípus vagy a létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében írásban van lehetőség. 

8. Ajánlatok, kedvezmények

8.1. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak.

8.2. A Napfényes Törzsvendég programunk keretében törzsvendégeink részére 5% - 15% kedvezményt biztosítunk, valamint gyűjthető pontrendszert alkalmazunk, amely pontok a későbbi foglalási értékekből jóváírhatók. A felhasználhatóság feltételei a szálloda honlapján kerülnek feltüntetésre. 

8.3. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze más kedvezménnyel. 

8.4. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.

9. Szobafelárak

A csomagár standard szobában történő elhelyezésre vonatkozik. Lehetőség van felár ellenében magasabb kategóriájú szoba igénylésére is szabad kapacitás függvényében. 

Egyágyas szobafoglalás esetén (1 fizető fő a szobában) a kétágyas ár 70%-a kerül felszámításra.

Gyerekkedvezmények: A szolgáltató azon vendégei részére, akik gyermekkel érkeznek, kedvezményeket biztosít. A kedvezmény mértékét a szálloda a honlapján tünteti fel. 

9.1. Lemondási feltételek és előlegfizetési szabályok

  1. Sztenderd lemondási, előlegfizetési feltételek:

A megrendelt szolgáltatásokat az érkezést megelőző 15 napon túl lehet lemondani kötbérfizetési kötelezettség nélkül. Abban az esetben, ha a lemondás az érkezést megelőző 14 napon belül történik, megrendelő a visszaigazolt teljes összeg 50%-nak megfizetésére köteles.

Abban az esetben, ha a lemondás az érkezés napján történik, vagy a Vendég a visszaigazolt tartózkodási időn belül egy későbbi napon érkezik meg vagy korábban távozik, köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 100%-át megfizetni. Előleg fizetés a szálloda visszaigazolásától számított 8 napon belül van elő írva, melynek mértéke a foglalás összértékének 50%-a

  1. Nyári lemondási, előleg fizetési feltételek:

A főszezonban a foglalást az érkezést megelőző 30 napon túl lehet lemondani kötbérfizetési kötelezettség nélkül. Abban az esetben, ha a lemondás az érkezést megelőző 30 napon belül történik, megrendelő a visszaigazolt teljes összeg 50%-nak megfizetésére köteles.

Abban az esetben, ha a lemondás az érkezés napján történik, vagy a Vendég a visszaigazolt tartózkodási időn belül egy későbbi napon érkezik meg vagy korábban távozik, köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 100%-át megfizetni. Előleg fizetés a szálloda visszaigazolásától számított 5 napon belül van elő írva, melynek mértéke a foglalás összértékének 50%-a.

      1. Kiemelt és Ünnepi lemondási, előlegfizetési feltételek:

Ünnepi csomagok foglalása esetén módosításra, lemondásra az érkezést megelőző 30. napig biztosítunk lehetőséget kötbérfizetési kötelezettség nélkül.  Abban az esetben, ha a lemondás az érkezést megelőző 30 napon belül történik, Vendég köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 50%-át megfizetni. 30 napon belüli lemondás esetén a befizetett előleget a szolgáltató nem fizeti vissza, az összeg nem lefogyasztható.


Előlegfizetés: A foglalás megerősítéséhez előleg fizetésére van szükség. A foglalást követő 5 munkanapon belül a teljes összeg 50%-t előlegként ki kell fizetni. Kötbérmentes lemondás esetén a befizetett előleget a szolgáltató nem fizeti vissza, de az összeg 6 hónapon belül a szabad kapacitás függvényében lelakható. A beérkezett előlegről a szolgáltató előlegszámlát állít ki. 

9.2. A megrendelőnek a lemondást a szolgáltatóval minden esetben írásban kell közölnie. Online foglalás esetén, amennyiben a Vendég a szálloda saját honlapján foglalt, a visszaigazolásra válaszolva van lehetőség a megrendelés lemondására. Közvetítő partnereink valamelyikénél történt foglalás esetén (booking.com, szallas.hu, szallasvadasz.hu, utazzitthon.hu) az adott foglalási felületen szükséges a szobafoglalás törlése. 

9.3. A lemondási feltételek egyéni foglalásokra érvényesek, csoportok, rendezvények, konferenciák esetén a szerződésben megadott feltételek érvényesek.

9.4. Egyedi és akciós ajánlatok esetében a lemondási feltételek a visszaigazolásban szereplő feltétek szerint alakulnak. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött termékei - így például akciós ajánlatai - foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.

9.5. A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.

9.6. A pontos lemondási és előlegfizetési feltételeket szolgáltató csomagajánlat esetén egyedi formában köti ki és a saját weblapján, vagy online közvetítő oldalán teszi közzé!

10. Fizetés módja, garancia

10.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.

10.2. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzzel, bankkártyával, valamint a belföldi szállodák esetében – a hatályos jogszabályoknak megfelelően -Széchenyi Pihenőkártyával (SZÉP kártya) rendezhető. Egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is, az igénybe vett szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a szálloda bankszámlájára. Külön szerződés alapján a szálloda által és / vagy szerződött partnere által kiállított voucher, kupon is elfogadható. 

10.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, továbbá előleg megfizetését a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.

10.4. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban. A Szolgáltató a HUF-on kívül EUR-t fogad el számlakiegyenlítés céljából. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető Bankjának a Vendég érkezési napján érvényes deviza eladási árfolyamán vagy a szolgáltató által előzetesen meghatározott és a vendég számára hozzáférhetően közzétett árfolyamon történik. EUR pénznemben történő készpénzes fizetés esetén az esetlegesen visszajáró összeget HUF-ban egyenlíti ki a Szolgáltató.

10.5. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.

10.6. A vendég a tartózkodása során igénybe vett szolgáltatásokról szóló szobaszámla kiegyenlítését a szállodai recepción teheti meg, ahol a szolgáltató munkatársai számlát készítenek a számlakészítésre vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.

10.7. A pontos fizetési feltételeket szolgáltató csomagajánlat esetén egyedi formában köti ki és a saját weblapján, vagy online közvetítő oldalán teszi közzé!

11. Háziállatok

A Szolgáltató szálláshelyére háziállat nem vihető be.

12. A Vendég jogai

12.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.

12.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, az elutazás időpontjáig. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

12.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik. A szálláshelyről történt elutazást követően utólagos kártérítés benyújtására nincs lehetőség. 

13. A Vendég kötelezettségei

13.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

13.2.  A vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak és megfelelően, a ház rendjét betartva viselkedjenek a szolgáltató szállodájában. A kiskorú, vagy más okból nem teljes cselekvőképességű személy károkozásáért – függetlenül attól, hogy a károkozó magatartásra felügyelete alatt vagy azon kívül kerül sor – a szállodában tartózkodó felnőtt szülő, kísérő köteles minden károsult irányába helytállni.

13.3. A vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.

13.4. A szolgáltató berendezéseiben és felszerelési tárgyaiban okozott kárért teljes anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik a kárt okozó. 

13.5. A szobákból, illetve az épületből bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni, áthelyezni nem megengedett. 

13.6. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálloda területére, továbbá az éttermi szabályzatot mindenkor köteles betartani.

13.7. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint a szállodához tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket is) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességére felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte.  A szálloda alkalmazottjai jogosultak a vendégeket, valamint a  szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult extra takarítási díjat felszámolni a Vendéggel szemben.

13.8. Tűz és bármely észlelt veszélyhelyzet esetén a Vendég köteles a recepciót haladéktalanul értesíteni.

14. A Vendég kártérítési felelőssége 

14.1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni. 

14.2. A kártérítési kötelezettség a komplexum teljes területén lévő vagyontárgyakban (függetlenül annak tulajdonjogától) okozott károkra egyaránt kiterjed. 

15. A Szolgáltató jogai

15.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

15.2. A szolgáltató területén a portaszolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére.

15.3. Vagyon- és balesetvédelmi okokból a szálloda területe biztonsági kamerákkal van ellátva. A vendég a szállodába történő belépéssel hozzájárul, hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer a törvényi szabályozásnak megfelelően tárolja, utána automatikusan törlésre kerül.

15.4. A szolgáltató területén a szállodai vendégek szórakoztatása érdekében különböző programok kerülnek lebonyolításra. A programokról fotó- és videófelvételeket készíthet a szolgáltató munkatársa, vagy a szolgáltató által az erre a feladatra igénybevett vállalkozás, marketing és promóciós célokra. A programokon megjelent vendég tudomásul veszi és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy ilyen módon a róla készített felvétel megjelenhet kiadványokban és különböző reklám felületeken. A szolgáltató az adatvédelmi és személyiségi jogokhoz fűződő érdekek érvényesítésére törekszik, azonban a felvételeken szerepelő felismerhetetlenséget biztosítani nem tud. A szolgáltató ebből fakadóan, vagy más vendég által készített fotók, videók közreadása miatt nem vállal felelősséget.

16. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

17. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

18. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

19. Elhelyezési garancia

19.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

19.2. A Szolgáltató köteles;

a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

20. A vendég betegsége, halála

20.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

20.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében. 

21. Titoktartás

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.

22. Vis major

Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásból fakadó viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

23. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok, a Polgári  Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.

24. Adatvédelmi nyilatkozat

A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait az adatvédelmi tájékoztatóban megfogalmazottak szerint használja fel. Az adatvédelmi tájékoztató a szolgáltató honlapján a www.hotelnapfeny.hu címen kerül közzétételre.

A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése (árajánlat visszaigazolása, foglalás írásbeli megerősítése a vendég részéről, vagy online foglalás, vagy szálláshely közvetítőnél történő foglalás) esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes ÁSZF-et a szálloda recepcióján is elhelyezi.

25. Vegyes rendelkezések:

Jelen általános szerződési feltételek 2023. 01. 01. napjával lépnek hatályba. Rendelkezéseit az egyedi szerződések szabályaival együtt kell alkalmazni.